A Google Ads lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy mindenkit elérjenek, aki a Google-t használja az információk, termékek és szolgáltatások online keresésére. Megfelelő használat esetén a Google Ads képes arra, hogy nagyszámú embert küldjön Önnek, akik pontosan azt szeretnék, amit Ön kínál. Ha jelenleg nem rendelkezik Google Ads-fiókkal a vállalkozása számára, vagy nem használja ki teljes mértékben a Google Ads-fiókjában rejlő lehetőségeket, érdemes komolyan fontolóra vennie ennek a platformnak a teljes kihasználását.
Mi az a Google Ads?
Szinte minden alkalommal, amikor egy Google-keresés első, második, vagy harmadik keresési eredményeként lát egy cég hirdetést, az nem csak a jó SEO eredménye; a cég valószínűleg Google Ads kampányt folytat.
A Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) segítségével fizet azért, hogy vállalkozása Google-hirdetése megjelenjen azon ügyfelek számára, akik releváns kifejezésekre keresnek a Google Keresőben és a Térképen. A Google Ads kulcsfontosságú digitális marketingeszköz minden olyan vállalkozás számára, amely értelmes hirdetésszöveget szeretne elérni célközönsége előtt.
A Google Ads szolgáltatáson keresztül csak a tényleges, mérhető eredményekért fizet, például a webhelyekre leadott kattintásokért és az üzleti hívásokért. Ezt a struktúrát kattintásonkénti fizetéses (PPC) kampánynak nevezik. Beállíthat egy havi Google Ads-kampány hirdetési kiadási korlátot, amelyet a Google automatikusan követ, és kiválaszthatja, hogy a célközönség globális vagy helyi legyen.
Hogyan működik a Google Ads?
Most, hogy tudja, mi az a Google Ads, felmerülhet a kérdés, hogyan működik. Amikor elkezd Google-hirdetésekre költeni, először elmondja a Google-nak, hogy a következő három cél közül melyiket szeretné elérni:
- Növelje a vállalkozásába érkező hívások számát.
- Irányítson több látogatót az üzletébe.
- Vezesse az embereket webhelyére vagy cége weboldalára.
Ezután meg kell határoznia, hogy a hirdetésszöveg globális vagy helyi közönséghez kerül-e. Ezután képek vagy három rövid mondat segítségével elmondja a Google-nak, hogy mitől válik kiemelkedővé vállalkozása, a Google pedig ezeket az adatokat használja fel a hirdetésszöveg létrehozásához. Végül beállítja a költségkeretet, amelyet a Google az Ön Google Ads-kampánya sikerének előrejelzésére használ fel, és a Google elindítja a hirdetését. Célközönsége magas rangú hirdetést fog látni, és a legjobb keresési eredményként jelenik meg, és ahogy egyre többen kattintanak a PPC-kampány hirdetéseire, vállalkozása egyre közelebb kerül az előre meghatározott költségkeret teljesítéséhez.
A Google Ads öt típusa
A fent említett lépések az összes Google Ads-kampányra vonatkoznak. Nincs azonban két teljesen egyforma kampány; valójában öt különböző típusú Google Ads létezik: