A reszponzív design jelenleg a „nagy dolog” a webdizájnban. De ha Ön nem tervező, felmerülhet a kérdés, hogy mit jelent ez a kifejezés. Nem biztos abban is, hogy a vállalkozás webhelyén alkalmazzon-e reszponzív dizájnt, különösen, ha nem érti a koncepciót.
A reszponzív tervezés számos probléma megoldásában segíthet webhelyével. Ez mobilbaráttá teszi webhelyét, javítja a megjelenését a nagy és kis képernyős eszközökön, és megnöveli a látogatók által a webhelyen eltöltött időt. Segítségével javíthatja rangsorát a keresőmotorokban.
Mi az a reszponzív tervezés?
Először is itt van egy gyors magyarázat a reszponzív tervezésről és annak működéséről. A reszponzív dizájn lényegében egy webhely összeállításának módja, hogy a tartalmat és az elemeket automatikusan a megtekintési képernyő méretéhez igazítsák. Megakadályozza, hogy a képek nagyobbak legyenek a képernyő szélességénél, és megakadályozza, hogy a mobileszközöket használó látogatóknak extra munkát kelljen végezniük a tartalom elolvasásához.
A reszponzív tervezés végső célja, hogy elkerülje a szükségtelen átméretezést, görgetést, nagyítást vagy pásztázást, amely olyan webhelyeken fordul elő, amelyeket nem optimalizáltak különböző eszközökre. Gyakran nagyon nehéz eligazodni ezeken az oldalakon, és ez még költségébe is kerülhet a potenciális ügyfeleknek, akik frusztrálttá válnak attól, hogy kitalálják, hogyan csináljanak valamit.
A reszponzív weboldaltervezés felváltja azt a korábbi igényt is, hogy dedikált mobilwebhelyet tervezzenek az okostelefon-felhasználók számára. Mostantól ahelyett, hogy több webhelyet tervezne különböző képernyőméretekhez, létrehozhat egyetlen webhelyet, amely automatikusan felfelé vagy lefelé méreteződik, hogy megfeleljen a megtekintett eszköznek.
Miért érdemes befektetni a reszponzív tervezésbe?
Több képernyős társadalomban élünk. Emiatt fontos, hogy webhelye a lehető legtöbb eszközön megtekinthető legyen, mert soha nem tudhatja, hogy valaki milyen eszközzel fogja megnézni a webhelyét.
A reszponzív webhelystatisztikák azt sugallják, hogy bölcs dolog az asztali és mobil nézők számára egyaránt vonzó. A mobilos nézők száma már meghaladja az asztali számítógépeket, és ez a szám csak tovább fog növekedni, ahogy az okostelefonok globális hozzáférhetősége növekszik.
Ezenkívül 2015 elején a Google bejelentette, hogy a mobilbarátság a keresőmotor-algoritmusok rangsorolási tényezőjévé válik. Ez azt jelentette, hogy a mobilbarát webhelyek potenciálisan elveszítenének helyet a keresőmotorok eredményei között, mivel nem nyújtanak jó élményt a mobilon keresők és nézők számára.
Összefoglalva, a reszponzív dizájn választásának előnyei a következők:
- Költséghatékonyság
- Rugalmasság
- Továbbfejlesztett felhasználói élmény
- A keresőoptimalizálás nyeresége
- Könnyű kezelhetőség
Költséghatékonyság
A mobil és nem mobil közönség számára külön webhelyek fenntartása költséges lehet. A reszponzív tervezés használatával pénzt takaríthat meg, mivel nem kell fizetnie a mobilwebhelyekért. Csak egyetlen webhely kialakításába kell beruháznia, hogy minden látogató és minden eszköz számára vonzó legyen.
Rugalmasság
Ha reszponzív kialakítású webhelye van, gyorsan és egyszerűen hajthat végre változtatásokat. Nem kell attól tartania, hogy két webhelyen kell változtatásokat végrehajtania. Ez a rugalmasság óriási előnyt jelent, ha csak egy gyors tervezési módosítást szeretne végrehajtani, vagy kijavítani egy elírást a webhelyén – ezt csak egyszer kell megtennie.
Jobb felhasználói élmény
A felhasználói élmény kulcsfontosságú a webhelytulajdonosok számára. Azt szeretné, ha az embereknek tetszene a webhelye, és azt szeretné, hogy könnyen használható legyen, és meggyőzze őket, hogy térjenek vissza. Ha valaki mobileszközön keresi fel a weboldalát, és örökké tart a betöltése, vagy a képei nem megfelelő felbontásúak, az cége professzionális megjelenését okozhatja.
Senki sem akar olyan hellyel üzletelni, amely nem professzionális. De a reszponzív tervezés, amely sokkal jobb felhasználói élményt kínál, segíthet meggyőzni az embereket, hogy adjanak esélyt a vállalatának. Mivel a nagyítás és görgetés megszűnik, a tartalom gyorsabban megtekinthető, és a látogatók általános benyomása sokkal pozitívabb lesz.
A keresőoptimalizálás nyeresége
A keresőoptimalizálás vagy a SEO egy olyan stratégia, amelyet sok vállalat használ, hogy javítsa magát a Google keresőoldalainak rangsorolásán. Minél közelebb van a csúcshoz, annál nagyobb eséllyel találnak rád a potenciális ügyfelek.
A reszponzív tervezés segíthet a SEO-ban, mert a Google, mint említettük, a mobilbarát webhelyeket részesíti előnyben. Más SEO-tényezőkkel kombinálva a reszponzivitás nagy lendületet adhat a keresőmotorok eredményeinek.
Könnyű kezelhetőség
A legtöbb vállalkozásnak, különösen a kisebbeknek, nincs sok ideje arra, hogy frissítse vagy frissítse webhelye megjelenését. De ahelyett, hogy tervezőt kellene felvennie webhelye minden aspektusának kezelésére, az adaptív tervezés lehetővé teszi, hogy gyorsan és egyszerűen elvégezze a változtatásokat.
Ezen túlmenően, ha csak egy webhelyet használ, a marketing egyéb elemei sokkal könnyebben kezelhetők. Soha nem kell azon töprengenie, hogy érdemes-e linkelnie a mobil vagy asztali webhelyet egy közösségimédia-frissítéshez, vagy nem kell megkérdőjeleznie, hogy az összes átirányítási hivatkozás működik-e, hogy a megfelelő látogatókat a megfelelő webhelyre irányítsa. A válaszkészség leveszi a stressz nagy részét az üzleti webhelyek kezeléséből.